Voor de Car-Pass werd ingevoerd werden jaarlijks zeker 60.000 tot 100.000 tellers teruggedraaid, maar dat behoort tot het verleden. In 2013 werden nog maar 1.085 gevallen van tellerfraude geregistreerd, vorig jaar iets meer: 1.239. Omdat garagebedrijven wettelijk verplicht zijn bij elke tussenkomst de kilometerstand door te geven, is het natuurlijk veel moeilijk geworden om fraude te verbergen. Voor auto’s met een Belgische voorgeschiedenis dan toch, want geïmporteerde voertuigen blijven een probleem bij gebrek aan een overkoepelende, Europese aanpak.

Car-Pass ontving in 2014 14,74 miljoen kilometerstande en reikte vooral certificaten uit voor de merken Volkswagen (11,7%), Opel (8,7%) en Peugeot (8,0%). De volgende enkelingen dachten het systeem te kunnen omzeilen, maar liepen tegen de lamp.

1. Mercedes C220 CDI (2005)

418.282 km minder, van 585.844 naar 167.562

2. Mercedes C220 CDI (2005)

399.238 km minder, van 531.364 naar 132.126

3. Mercedes ML280 CDI (2005)

397.174 km minder, van 578.271 naar 181.097

4. Renault Knagoo (1999)

343.735 km minder, van 510.381 naar 166.646

5. Opel Vivaro (2012)

304.029 km minder, van 353.355 naar 49.326

6. Renault Kangoo (2010)

301.561 km minder, van 363.690 naar 62.129

7. Audi A3 (2010)

277.694 km minder, van 405.200 naar 127.506

8. Mercedes Vito (2005)

273.207 km minder, van 422.574 naar 149.3677

9. Mercedes S320 CDI (2006)

257.847 km minder, van 359.954 naar 102.107

10. Renault Kangoo (2008)

255.595 km minder, van 421.850 naar 166.255