De in 2021 gelanceerde Toyota bZ4X krijgt een facelift halverwege zijn carrière. De update is echter vooral technisch en minder esthetisch, al zijn er aan de buitenkant wel subtiele veranderingen te zien.
Bijna vier jaar na zijn debuut ondergaat de Toyota bZ4X een evolutie. Qua design valt vooral de volledig herwerkte, maar verfijnde voorzijde op. De SUV krijgt een nieuwe lichtsignatuur in boemerangvorm over de volledige breedte van de hertekende voorbumper, waarin ook de koplampen geïntegreerd zijn. Daarmee sluit de bZ4X nu nauwer aan bij andere recente Toyota-modellen zoals de Urban Cruiser, de C-HR, de C-HR+ en zelfs de nieuwe Prius.



Vernieuwd interieur met grotere schermen
Binnenin krijgt de bZ4X een grondig herwerkte cockpit. Het compacte digitale instrumentenpaneel blijft behouden, maar krijgt een nieuw ontwerp. De SUV wordt nu standaard uitgerust met een centraal scherm van 14 inch, ongeacht de uitrustingsversie. Verder zijn de klimaatbediening en de middenconsole vernieuwd, waarbij je nu niet één, maar twee draadloze smartphone-opladers krijgt.
De rest van het interieur blijft ongewijzigd, wat betekent dat de bZ4X nog steeds geen frunk heeft. De kofferinhoud blijft 452 liter.



Tot 252 kW (343 pk) en 573 km rijbereik voor de Toyota bZ4X
De grootste vooruitgang zit in de technologie. De bZ4X krijgt niet alleen nieuwe motoren, maar ook nieuwe batterijen. De instapversie wordt aangedreven door een nieuwe elektromotor van 123 kW (167 pk) op de vooras, gevoed door een eveneens nieuwe 57,7 kWh-batterij. Daarnaast is er een krachtigere variant met een 165 kW (224 pk) sterke motor en een 73,1 kWh-batterij, waarmee de Toyota bZ4X een WLTP-actieradius van 573 km haalt.
Deze batterij voedt ook de versie met twee elektromotoren en een gecombineerd vermogen van 252 kW (343 pk), wat resulteert in vierwielaandrijving. Alle aandrijflijnen van de Japanse SUV profiteren van een nieuw batterijpreconditioneringssysteem dat de laadefficiëntie verbetert.



Nieuw Battery Care Program
De Toyota bZ4X krijgt een nieuwe boordlader die tot 22 kW aan wisselstroom (AC) kan verwerken. De snellaadcapaciteit met gelijkstroom (DC) blijft echter beperkt tot 150 kW.
Met deze update introduceert Toyota ook het Battery Care Program, waarmee het merk garandeert dat de batterij van de bZ4X minstens 70% van zijn capaciteit behoudt gedurende 10 jaar of 1 miljoen kilometer, op voorwaarde dat je de staat jaarlijks laat checken.

De vernieuwde Toyota bZ4X komt na de zomer van 2025, samen met andere nieuwigheden!
De prijzen van de vernieuwde Toyota bZ4X zijn nog niet bekend, maar zullen binnenkort worden onthuld. De verkoop start na de zomer van 2025. Maar dat is niet alles wat Toyota dit jaar nog in petto heeft. Naast de nieuwe C-HR+ en bZ4X zal het Japanse merk tegen 2026 nog drie andere elektrische modellen lanceren: twee SUV’s en een pick-up. Deze voertuigen zullen namen delen met bestaande Toyota-modellen, wat betekent dat we in 2025 hoogstwaarschijnlijk een elektrische Hilux zullen krijgen!