De nieuwe Octane heeft als krachtbron de watergekoelde V-twin van 1179 cc rechtstreeks overgenomen van de Scout. Met wat extra cc en wat extra pk (104 en 8.000 opm): tijd om het oude beeld van de Victory met zijn dubbele nokkenas dus van onder het stof te halen. Visueel onderscheidt het blok van de Victory zich van dat van de Indian door een andere samenstelling van elementen, zoals de behuizingen, de cilinders en de cilinderkoppen. Het wielframe doet wel duidelijk denken aan de Scout, met de verschillende elementen in gegoten aluminium.
Vooraan heeft de Octane een conventionele voorvork van 41 mm en achteraan is de stereovering alleen wat veervoorspanning betreft instelbaar. Remmen gebeurt met een schijf van 298 mm op het wiel vooraan en een schijf van dezelfde grootte op het wiel achteraan. Het 18-inch voorwiel is uitgerust met een 130/70-18 band, het 17-inch achterwiel met een 160/70-17 band. Verder geen echte verrassingen met een wielbasis van 1.578 mm, een balhoofdhoek van 29°, een zithoogte van 658 mm, een tank van 12,9 liter en een gewicht van 243 kilogram. Gelukkig vormt het prijskaartje wel een aangename verrassing: € 12,950.