François Piette

2 APR 2009

Twee cilinders minder

 We herinneren ons levendig de Golf R32 die zowel de oren … als de portefeuille wist te beroeren. Eerst door zijn muzikaliteit en daarna door de dorst van de V6. De zesde generatie van de Golf kent ook een “R”-variante, maar de V6 wordt door een 4-cilinder vervangen. Deze meet 2000 cc en krijgt drukvoeding en directe injectie mee. Automedia schat zijn vermogen op 270 pk waardoor de Golf R20 in minder dan 7 seconden de kaap van 100 km/u moet ronden en hij makkelijk de gelimiteerde top van 250 km/u kan bereiken.
 

Het 2.0 TDI-logo is er maar ter misleiding. De R20 herneemt een aantal stylinggimmicks als een agressiever front en achterdeel van de GTI over terwijl de dubbele centrale uitlaat van de oude R32 komt. Deze ultrasportieve versie zal initieel als driedeurs verkocht worden maar een versie met twee deuren extra zal gauw ter beschikking staan. Nog steeds volgens Automedia wordt de Golf R20 officieel op 21 mei ter gelegenheid van de 24 Uren van de Nurburgring voorgesteld.
 

Advertentie
Advertentie
Advertentie