De Ioniq EV, die vanaf december leverbaar is, doet het met een lithium-ionbatterij van 28 kWh, die 120 pk en 295 Nm uit de elektromotor puurt, en een theoretisch rijbereik voorschotelt van 280 km. Daarmee presteert hij iets beter dan de Kia Soul EV (111 pk en 285 Nm en een rijbereik van 212 km), en komt hij bijna in de buurt van de krachtigere BMW i3 met vernieuwde batterij (theoretisch rijbereik van 300 km).

Volledig uitgerust

Hyundai vraagt € 34.999 voor zijn Ioniq EV in het Premium-uitrustingsniveau. Dat is – bij gebrek aan basisversie bij ons – het instapmodel, en beschikt onder meer standaard over een infotainmentsysteem met navigatie en achteruitrijcamera, automatische klimaatregeling, adaptieve snelheidsregelaar, rijstrookassistentie, inductielader voor je smartphone, enzovoort.

De topuitvoering is de Executive. Die kost € 36.999 en doet er onder meer nog een lederen interieur, zetelverwarming en –koeling en een dodehoekwaarschuwing bovenop. Ter vergelijking: de Kia Soul EV kost € 35.290, de BMW i3 € 37.200.

Garantie

Hyundai geeft dezelfde garantie op de EV als op de hybride: vijf jaar garantie en pechverhelping met een onbeperkt aantal kilometers, acht jaar garantie op de batterij met een beperking van 200.000 kilometer, en drie jaar gratis onderhoud met een beperking tot 45.000 kilometer.