Dit zijn de beste gezinswagens van 2025 volgens VAB!
De MG3 en Hyundai i30 Wagon hebben respectievelijk gewonnen in de categorieën voor modellen tot 25.000 en 40.000 euro.
Marques populaires
La quotidienne
Les dernières infos de l'actualité automobile
L’hebdomadaire
Une sélection du meilleur de l'actualité automobile
De MG3 en Hyundai i30 Wagon hebben respectievelijk gewonnen in de categorieën voor modellen tot 25.000 en 40.000 euro.
Met de Ioniq 5 N heeft Hyundai bewezen dat je een elektrische wagen ook leuk kan maken. Nu wil het merk dezelfde sensaties aanbieden voor een lagere prijs, als een echte elektrische hot hatch!
Deze Koreaanse compacte break is gemaakt voor en door Europa, en richt zijn pijlen dus op de Europese concurrentie. Haalt hij ook het niveau van de benchmarks in het segment?
Deze Koreaanse compacte middenklasser is gemaakt voor en door Europa, en richt zijn pijlen dus op de Europese concurrentie. Haalt hij ook het niveau van de benchmarks in het segment?
Hyundai neemt zijn sportieve i30N onder handen: meer vermogen, minder gewicht en een automatische versnellingsbak.
Hyundai gaat 600 ‘radicale’ exemplaren bouwen van zijn i30 N. Die beperkte reeks krijgt de naam “Project C” en zet minder gewicht op de schaal door plastic dat met koolstofvezel werd versterkt.
Ook Hyundai pakt nu uit met een sportieve “middenlijn”. Die moet een brug slaan tussen de klassieke modellen en de radicale sportievelingen met N-logo. Deze N-Line wordt ingewijd door de i30 Hatchback en i30 Fastback.
Met de i30 N heeft Hyundai een efficiënte hot hatch in zijn rangen. Wie op zoek is naar meer, wordt in Parijs op zijn wenken bediend met deze accessoires.
Nee, er staat geen tikfout in de titel: onze landgenoot Thierry Neuville racete effectief tegen Gabriel Tarquini van Rom naar Paris in de nieuwe Hyundai i30 N Fastback.
De Hyundai i30, de “Koreaanse Golf”, maakt van de verandering in de uitstootwetgeving gebruik om een nieuwe dieselmotor te introduceren: de 1.6 Smartstream. Hij krijgt tegelijk een facelift, met een update voor de uitrusting.
Wie fan is van de Hyundai i30 N maar niet al dat vermogen nodig heeft, kan nu kiezen voor de i30 N Line. Ideaal om je verplaatsingen wat meer kleur te geven?
Flashback naar het Autosalon. Daar vroegen journalisten aan de 7-jarige Elliot, achter het stuur van een Ferrari, wat zijn droomauto was. Zijn antwoord? Een blauwe Hyundai met gele wielen.
Vorig jaar breidde Hyundai zijn i30-gamma uit met twee opmerkelijke modellen: de hot hatch i30 N en de origineel gelijnde i30 Fastback. Gaan de Koreanen beide modellen combineren? Deze foto’s lijken er alvast op te wijzen…
Komt de eerste Koreaanse raket uit het noorden? Nee hoor, Zuid-Korea schiet de eerste raket af: de Hyundai i30 N. Die zou voldoende bewapend moeten zijn om het op te nemen tegen de beste westerse GTI’s. Zoals deze Peugeot.
Hyundai komt met een beperkte reeks van zijn hot hatch, de i30 N. Wie er snel bij is, kan met een van de 35 exclusieve “Thierry Neuville”-uitvoeringen aan de haal.
Hot hatch. Betaalbaar. 275 pk. Nürburgring. Stop! Ziehier in “Slimste Mens”-stijl de kernwoorden waarmee Hyundai zijn gloednieuwe i30 N in de markt wil zetten. Benieuwd wat het verdict is na enkele rondjes op het circuit van Zolder? Stap dan maar in!
€ 29.999. Dat is de prijs die Hyundai op zijn nieuwe i30 N kleeft. Naar eigen zeggen bieden de Koreanen daarmee de meest betaalbare hot hatch van 250 pk of meer op de markt.
In Korea verwachten ze veel van hun i30. Het model moet de hoeksteen worden van Hyundai’s Europese gamma. De ambitie? De grootste Aziatische constructeur op het Oude Continent worden. Daarvoor is een break natuurlijk onontbeerlijk.
Hyundai heeft voor het eerst zijn langverwachte hot hatch getoond. De i30 N werd uitvoerig getest op de beroemde Nürburgring en heeft met 275 pk genoeg onder de motorkap om een bekende Duitse GTI het vuur aan de schenen te leggen!
Hyundai had het al een tijdje beloofd en haalt er nu het doek af: de i30 Fastback. Deze zelfverklaarde “vijfdeurscoupé” moet de positie van Hyundai in zijn segment verstevigen.