De eerste wedstrijd van het Gordon Zolder Star Festival ging onder een druilerige regen van start. Maar voor het ThierryBoutsen Energy Team was het een deugdoende regen, want zij mochten voor het eerst de bloemen mee naar huis nemen. In de handen van Ludivic Sougnez en David Dermont domineerde de Mazda RX-8 de debatten en reef hij voor de Delahaye Racing Renault Megane en de top KS Motorsport BMW de overwinning binnen. Net achter hen strandde de Touring Cup van Gregory Servais en Loïc Fontaine op een schitterende vierde plaats.
Wegens de slechte weersomstandigheden besloot de koersdirectie een rollende start te geven en meteen zagen we hoe Ludiovic Sougnez in de RX-8 de leiding nam. Fred Bouvy was duidelijk niet van plan om zich te laten doen en wist na een geslaagd uitremmanoeuvre aan de Villeneuve, de leiding over te nemen. Net daarvoor kreeg Steve Vanbellingen het even warm toen hij in de chicane de auto even kwijt was. Partick Snijers ging op de SEAT die hij met Pilou Corthals deelde, erg goed van start maar moest na een aanrijding en een probleem met de brandstofpomp aan de kant.
Ludovic Sougnez was op de doornatte piste erg goed op dreef en wist al gauw de leiding weer in handen te nemen, waarna hij met 2 à 3 seconden per ronde zijn voorsprong uitdiepte. Achter de leiders wist Maxime Soulet de dans van de Touring Cups te leiden, maar hij verloor alle voorsprong nadat hij met een drive trough bestraft werd, wegens een illegaal manoeuvre onder gele vlag.
In de tiende ronde lag Sougnez al dik 20 seconden voor op Fred Bouvy, terwijl tien ronden verder zijn voorsprong zelfs verdubbeld was. Achter de Renault volgde Vanbellingen op de BMW. Die ging daarbij een uitstekende Gregory Servais (Touring Cup) vooraf, die de leiding in de sterk bevochte S2 had veroverd. In T3 was het gewonnen zaak voor de SEAT's nadat de BMW van Eric Qvick de handdoek had moeten werpen. In T2 was het weer de Alfa 156 met Guy katsers aan het stuur die de leiding nam voor de Renault van een uitstekende Christian Franck.
Steve Vanbellingen was de eerste van de leiders die de pits indook voor zijn pitstop, waarna ook Fred Bouvy en Ludovic Sougnez binnenkwamen. Bij het uitkomen van de pits lag David Dermont in een ideale positie om Mazda de eerste overwinning te schenken. De piloot van TBR vervulde zijn contract perfect en overschreed 50 seconden voor Christian Kelders de finishlijn. De prijs voor de ultieme rush ging op naam van Ruben Maes (BMW) die de derde plaats van Loïc Fontaine wist af te snoepen. Uiteraard was Loïc de laureaat in S2 waarbij Ronnie Lantinne op de tweede plaats eindigde. Vervolgens zagen we de gablokte vlag neergaan voor Philippe Stéveny (KIA Pro_Cee'd Silhouette), Armand Fumal (Touring Cup), Julien Schroyen (Audi A4 Silhouette), Laurent Richard (Touring Cup) en Pierre-Yves Rosoux (SEAT), winnaar in T3. Als 14de algemeen mocht Michel Plennevaux (Alfa Romeo 156) de lauweren in T2 ontvangen … ondanks een geweldige 720 graden rond de as bij het aanremmen van de eerste linkse.
Klassering: 1. Dermont-Sougnez (Mazda RX8 Silhouette) 47 ronden ; 2. Bouvy-Kelders (Renault Mégane Trophy) op 53.126 ; 3. Vanbellingen-Maes (BMW M3 Silhouette) op 1.20.815 ; 4. Servais-Fontaine (Touring Cup) op 1.29.355, 1ste in S2 ; 5. Radermecker-Latinne (Touring Cup) op 1 ronde ; 6. Stéveny-Dockerill (KIA Pro_Cee'd Silhouette) ; 7. Fumal-Soulet (Touring Cup) ; 8. De Crem-Scroyen (Audi A4 Silhouette) ; 9. Viron-Richard-Orgeval (Touring Cup); 10. Rosoux-Geoffroy (SEAT Leon), 1ste in T3, op 2 ronden ... 14. Plennevaux-Katsers (Alfa Romeo 156), 1ste in T2, op 3 ronden ; enz.