1. BMW 635 CSi

De grote BMW-zescilinders (vanaf 2,8 liter) klonken steeds beter dan de kleinere motoren van het merk. Aan boord van deze 635 CSi is de soundtrack geweldig: klinisch en gedistingeerd, en verwijzend naar racemotoren uit die tijd. Naast zijn motor heeft de 6-Reeks nog kwaliteiten als geweldige GT om comfortabel kilometers mee af te malen.

2. Alfa Romeo GTV6

De “Busso”-V6, genoemd naar zijn uitvinder, is een juweel. Het is wellicht een van de beste motoren uit die tijd. De soepele en romige motor heeft een onvergelijkbare respons en klimt levendig in de toeren. Het geluid is dat van een van de mooist klinkende motoren ooit. Het model kent heel wat elektrische problemen, maar biedt wel een uitstekend en evenwichtig weggedrag als achterwielaandrijver. Een Alfa zoals we ze graag hebben.

3. Audi Coupé GT

Voor minder dan € 15.000 moet je niet rekenen op een mooie Quattro met vierwielaandrijving. Maar de “Coupé GT” hoef je niet te negeren. De voorwielaandrijving zorgt voor een makker rijgedrag, maar hij heeft dezelfde legendarische lijnen en heel wat vijfcilinders onder de kap. Die klinkt onmiskenbaar karakteristiek, van lage tot scherpe tonen.