1. 700
Weinigen kennen hem en nochtans is dit de auto die het merk van het faillissement heeft gered. Deze kleine massaproductiewagen kon ook sportief uit de hoek komen als coupé, met zijn achterin geplaatste tweecilinder met hoog rendement die rechtstreeks was afgeleid van het motorfietsgamma van de constructeur.
2. 503
In de schaduw van de magnifieke 507 was er deze 503. Hij was er als coupé en als cabriolet en nam de motor over van de 507 (een V8 van 3,2 liter), maar in een meer burgerlijk kleedje, dat eerder elegant was dan sexy. Het werd geen groot succes…
3. 3200 CS
Nog zo’n miskende coupé. De 3200 CS nam het stokje over van de 503 hierboven en kende eveneens een beperkt succes, met nauwelijks meer dan 600 exemplaren op drie jaar productie. Zijn opvolger, de 2000, ruilde de V8 in voor een viercilinder maar kende een veel groter succes.
4. 1600 GT
In 1966 nam BMW Glas over, een kleine constructeur van sportief georiënteerde auto’s. De coupé GT zette zijn carrière verder bij BMW, met een aandrijflijn uit de berline 1600 Ti. Het succes viel alweer tegen.
5. BMW-Glas 3000
De 1600 GT was niet het enige Glas-model dat zijn carrière verderzette onder BMW-vlag. Deze V8 was het andere model van het merk dat met een propellorlogo verderging. De aanpassingen bleven hier beperkt tot een badge en een motorkap. De rest van de auto bleef 100 procent Glas.