Chevrolet Bel Air Coupé
Het Amerika uit de jaren 50 is rijk aan kleuren en chroom. De Chevrolet Bel Air is zeker niet de meest luxueuze van de bende, maar voor ons Europeanen spreekt hij tot de verbeelding. Onder de motorkap kan je kiezen tussen bescheiden zescilinders-in-lijn en krachtigere V8-motoren.
MGA Coupé
Wat een lijn! Oorspronkelijk ontworpen als een roadster, maar de MGA kreeg al snel een dak. De transformatie is geslaagd: de auto ziet er bijzonder elegant uit! De motor kan de sportieve ambities van het design misschien niet helemaal volgen, maar wie ligt daarvan wakker? Temeer omdat het chassis bijzonder goed ontworpen is. De TwinCam-versie is krachtiger, maar ook fragieler.
Volvo PV444
Met zijn duidelijk Amerikaans geïnspireerde lijnen is de Volvo PV nog steeds bijzonder geliefd. De combinatie van Zweeds staal en onverwoestbare motoren zorgt ervoor dat de PV een bijzonder lang uithoudingsvermogen heeft. De 1.4-motor is echter geen toonbeeld van vermogen…
Nash Metropolitan
Dit is nog eens origineel. Deze Amerikaan met Brits hart valt op met zijn gekke badkuip-look. En voor een Amerikaan is zijn lengte van 3,80 meter belachelijk. Er zijn uiteraard krachtigere auto’s (de Austin-viercilinder is iets te zwak), maar kan je weerstaan aan zijn snoet?
DKW 1000SP
Dacht je dat dit een Ford Thunderbird was? Mis! Het is een DKW. Een typisch DDR-product, deze 1000SP: hij had geen V8, maar… een éénliter driecilinder met tweetakt. Geen donderende uitlaat dus, maar een knetterende. Grappig, niet?