1. Genesis GV70 Electrified

Ja, de luxeafdeling van Hyundai, Genesis, wordt wel degelijk ingevoerd in Europa. Het heeft trouwens alles in huis om te verleiden, onder andere met de nieuwe GV70 Electrified die zopas onthuld werd in China. Of nog de schitterende G70 shooting break die speciaal voor ons continent ontwikkeld werd. Maar Genesis komt niet naar België op korte of middellange termijn! Ook al zegt de invoerder van Hyundai op onze markt wel dat het met interesse de Europese evolutie van het merk volgt, just in case…

2. Mazda CX-50

Mazda besliste om zijn SUV-gamma de komende jaren uit te breiden en begon zijn offensief met de CX-50. Op maat gemaakt voor het avontuur, staat hij op het onderstel van de Mazda3 en de CX-30. Hoewel er weinig nieuws te melden valt op technisch vlak, is zijn look wel bijzonder geslaagd! Maar zou hij succes hebben bij ons? Dat zullen we nooit weten, want hij is enkel bestemd voor de Noord-Amerikaanse markt…

3. Nissan 400 Z

Maak plaats voor een coupé die alles heeft om te doen genieten! Dit is de Nissan 400 Z met zijn V6 van… 400pk! Al dat vermogen wordt via een handgeschakelde zesbak of een optionele automaat overgebracht naar de achterwielen! Voor zijn look put hij inspiratie uit zijn mythische voorganger: de 240 Z. Helaas is de 400Z, net als die laatste, enkel bestemd voor de Amerikaanse en Japanse markt. Met dank aan de te beperkende CO2-normen in Europa… 

4. Subaru WRX

Minstens even mythisch als het Z-gamma van Nissan is bij Subaru de WRX-benaming, die ook blijft bestaan. De Japanner werd onlangs vernieuwd en behoudt de elementen die hem zo succesvol maakten: een boxermotor die 275 pk en een koppel van 350 Nm levert, vierwielaandrijving, een handgeschakelde versnellingsbak en een look die verwijst naar het Wereldkampioenschap Rally! Maar in onze contreien is hij niet verkrijgbaar… 

5. Skoda Slavia

Deze berline met de look van een 5-deurs coupé staat op het onderstel van de Fabia. Dat wordt echter maximaal uitgerekt om te komen tot een koetswerklengte van meer dan 4,5 meter! Zijn ruime wielbasis van zowat 2,6 meter zorgt voor heel wat plaats binnenin. Onder de motorkap vinden we enkel benzinemotoren die tussen de 115 en 150 pk leveren en gekoppeld worden aan een handgeschakelde versnellingsbak of een DSG. Waar de Tsjech het bijzonder goed doet, is op het vlak van prijs. Hij zal immers nog betaalbaarder worden dan de Scala, en zelfs dan de Fabia! Een auto die dus deugd zou doen aan de portefeuille van Europeanen, maar hij is voorbehouden voor de Indische markt. 


?