1. Audi Quattro Coupé Turbo: van 15.000 naar 60.000 euro op 10 jaar tijd

20210607093309aud1.jpg

10 jaar geleden wekten ze de interesse van slechts een handvol liefhebbers. Vandaag doen de turbo, vierwielaandrijving en vijfcilinder duidelijk dromen, want de waarde is zo explosief gestegen dat het model voor de meeste mensen onbetaalbaar geworden is.

2. BMW 323i: van 5.000 naar 20.000 euro op 10 jaar tijd

20210607093311bmw.jpg

10 jaar geleden werden ze nog vaak omgebouwd tot ‘driftmonsters’. 5 jaar geleden was dat nog steeds zo. Maar vandaag? Jonge verzamelaars zijn er verzot op. Dit model is dan ook een synthese van de specialiteiten van het merk: een compact formaat, achterwielaandrijving en een zescilinder in lijn.

3. Peugeot 205 GTI: van 5.000 naar 12.000 euro op 10 jaar tijd

20210607093310peu.jpg

De 205 wordt vaak de beste GTI aller tijden genoemd en is door alle fases gegaan: van een verwaarloosde kar voor mensen zonder budget tot een zwaar getunede Johnny-bak. Vandaag trekt hij echter verzamelaars aan die hem terug naar zijn oorspronkelijke staat brengen.

4. Renault 5 Turbo: van 25.000 naar 90.000 euro op 10 jaar tijd

20210607093310ren.jpg

De voorbije 2 tot 3 jaar pas is de waarde van de R5 Turbo plots omhoog geschoten. De agressieve look, het geblaas van de turbo, het wat maffe kantje van het concept en de zeldzaamheid maken er behoorlijk uniek aanbod van op de markt.

5. Saab 900 Turbo Cabriolet: van 5.000 naar 15.000 euro op 10 jaar tijd

20210607093311saab.jpg

Neen, er staan niet enkel sportwagens in dit lijstje. Dat bewijst deze mooie Saab: een atypische, betrouwbare en voldoende krachtige auto die ook vandaag nog steeds een plaats op onze wegen verdient, voor gezinsuitstapjes in de zon.

?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail: