In het Abarth-gamma stelt het succes van de 500 de Punto wat in de schaduw. Vastbesloten om dit karaktervolle model niet te laten vallen, trekt Abarth de aandacht met een nieuwe versie op basis van de nieuwe Punto Evo. Hij heeft meer vermogen en verbruikt minder, maar de vernieuwing gaat dieper.
M’as-tu vu?
Het oog wil natuurlijk ook wat. Brede spatborden, agressieve bumpers, 17-duimsvelgen, verchroomde uitlaten, een dakspoiler achteraan en de nodige striping: het is er allemaal. Binnenin kun je in optie kuipzetels bestellen. De materialen werden opgewaardeerd en de opvallende kleurkeuze straalt een zekere sportiviteit uit.
Onder de kap
Abarth doet nu ook een beroep op de MultiAir-technologie, die de luchtmassa niet stuurt met een vlinderklep maar door de lichthoogte van de inlaatkleppen te veranderen. De kleine 1,4-liter levert 165 pk en 250 Nm bij 2.250 toeren. Hiermee accelereert de Abarth Evo in 7,9 seconden van 0 naar 100 km/u en is hij 213 km/u snel. Dankzij een start-stopsysteem verbruikt hij gemiddeld 6 l/100 km en bedraagt de CO2-uitstoot 142 g/km.
TTC
Met deze afkorting duidt Abarth het elektronische differentieel aan, dat het vermogen mooi verdeelt tussen de beide voorwielen. Het onderstel werd uiteraard ook aangepast met ondermeer een langere en stijvere torsiestang. Via een schakelaar voor de versnellingspook kun je de parameters van de stuurinrichting, de remmen en het motorbeheer aanpassen. Er zijn twee standen: Normaal en Sport.