2.000: zoveel bezoekers van Vroom.be brachten hun stem uit voor de beste auto-advertentie van het jaar 2012. In de marge van het salon vielen Mercedes, Toyota en Mini in prijzen met hun reclamecampagnes tijdens de Creative Automotive Advertising Awards.
Professionele jury
Enkele hoge pieten uit de auto- en mediawereld gingen rond de tafel zitten om de beste print- en tv-advertentie te kiezen. Een moeilijke keuze, want maar liefst 269 advertenties en 128 video’s passeerden de revue.
In de categorie print werd Mini bekroond voor zijn campagne voor de nieuwe Mini Countryman, getiteld Tax me if you can, een slogan die inspeelt op de actualiteit. Deze advertentie werd gerealiseerd door TBWA.
In de categorie televisiespot ging de overwinning naar Toyota voor zijn campagne The lifter, voor de Yaris. Reclamebureau Happiness Brussels werkte op Belgisch niveau een filmpje uit met een klein budget. Het idee is eenvoudig, maar zeer verfijnd uitgewerkt: een lifter ontdekt welke technologie je allemaal vindt in de nieuwe Yaris.
Publiek
De publieksprijzen gingen tweemaal (printadvertentie en tv-spot) naar Mercedes-Benz voor de mooi uitgewerkte WOW-campagne rond de nieuwe A-Klasse.