Na de kleine MiTo voorziet Alfa Romeo ook de Giulietta van de TCT-versnellingsbak (Twin CLutch Transmission). Het gaat om de twee sterkste motoren van het gamma. Het voordeel zie je niet alleen aan de pomp, maar voel je ook tijdens het rijden.
Drie gram minder
Het beheer van de versnellingsbak houdt rekening met verschillende factoren om de bak zo zacht mogelijk te laten schakelen. De TCT telt zes versnellingen en leidt de acceleraties van de 1.4 MultiAir benzine en de 2.0 JTDM diesel in goede banen, allebei goed voor 170 pk (of 163 pk in de fiscale gunstige versie in België). De CO2-uitstoot daalt drastisch en bedraagt nog maar 121 g/km voor de benzine (16 g minder) en 119 g/km voor de diesel (5 g minder). Leuk voor de bestuurder is dat hij ook zelf kan schakelen met peddels aan het stuur. De bekende DNA-functie waarmee je uit drie rijmodi kunt kiezen, geeft nog meer afstelmogelijkheden.
De Giulietta TCT kost 26.190 euro als 1.4 TB en 27.990 euro met de 2.0 JTDM.