Aston Martin houdt wel van recyclage. Deze Virage is het vijfde lid van de familie en vult de V8 Vantage, DB9, DBS en Rapide prefect aan. Virage is geen nieuwe naam voor het merk en staat deze keer voor een meesterlijke 2+2-coupé die zich tussen de DB9 en de DBS positioneert. Een cabrioletversie is eveneens voorzien.

Bekend  

Qua stijl lijkt de Virage zeer sterk op de DB9, maar dan met enkele details van de DBS en de Rapide en een vorm met wat meer hoeken. Het resultaat is subliem, maar deze stijl oogt stilaan erg vertrouwd. Idem dito onder de motorkap, waar we de melodieuze zesliter V12 terugvinden. Met 490 pk houdt hij het midden tussen de DB9 (470 pk) en de DBS (517 pk). Het lijkt wel een pure marketingoperatie. Er is geen handgeschakelde versnellingsbak, alleen een Touchtronic-automaat met zes versnellingen. Het gaat dus om een grote GT.

Evenwichtig  

De Virage mag dan een GT-filosofie aanhangen, sportiviteit is nooit ver weg. De massa is ideaal verdeeld tussen de voor- en achteras (50:50), het remsysteem doet standaard een beroep op carbon-keramische schijven en de ophanging varieert in vijf standen, van normaal tot sport. Dat kan ingewikkeld worden op de weg.

In Genève

Aston Martin lanceert de Virage volgende week op het salon van Genève. Dan worden de prijzen bekendgemaakt. Tot slot nog wat informatie over de technologie: de Virage krijgt ongeveer dezelfde boordplank als de andere modellen in het gamma maar dan met een nieuwe interface voor de navigatie met een scherm van 6,5 duim.