Audi lost nog enkele details over de nieuwe A5 Sportback. De knappe coupé-berline wordt rechtstreeks van de A5 afgeleid. Deze stijl is momenteel erg in trek, maar onderscheidt zich hier door een achterklep.
Dubbelspel met de A4?
De A5 werd ontwikkeld op basis van de A4 en wordt nu weer omgebouwd tot een berline. Toch is dit geen imitatie van het oorspronkelijke model. De A5 Sportback krijgt immers een achterklep en voorziet slechts 4 zitplaatsen. Tegenover de A4 liggen de achterzitjes lager en schuiven ze iets naar voren. Via de achterklep krijg je makkelijk toegang tot de bagageruimte die van 480 tot 980 liter kan variëren.
6 motoren
Aanvankelijk wordt de Sportback met drie benzine- en drie dieselmotoren aangeboden. De benzinemotoren starten met de 2.0 TFSI van 180 pk, terwijl ook de gekende versie van 211 pk voorzien wordt. De 3.2 liter van 265 pk is de topper. Als instapversie werd bij de diesels de 2.0 TDI van 170 pk gekozen. Daarboven vinden we de 2.7 l van 190 pk en de 3.0 l van 240 pk. Later wordt het aanbod verruimd met de 2.0 TDI van 143 pk en de 1.8 TFSI van 160 pk.
Elektronisch differentieel
Naargelang de motorversie wordt het vermogen via de voorwielen of de vierwielaandrijving verdeeld. Op de versies met voorwielaandrijving kan je een elektronisch differentieel krijgen. Je hebt ook de keuze uit drie versnellingsbakken: een manuele zesbak, de Multitronic met continue variatie en de S-Tronic met 7 verhoudingen en dubbele koppeling.
Eco
De 2.0 TDI en de 2.0 TFSI met manuele bak krijgen een stop&startsysteem mee. Hiermee worden verbruik en uitstoot beperkt. Alle versies van de A5 zijn uitgerust met een systeem voor energierecuperatie.