De ‘nieuwe’ A6 is op designvlak braafjes geëvolueerd. Audi hertekende het radiatorrooster, de bumpers, de zijschorten, de uitlaten en de lichtblokken voor en achter. De koplampen zijn voortaan leverbaar met led-technologie en ook de matrixleds, waarmee met grootlichten kunt rijden zonder tegenliggers te verblinden, is een optie op de nieuwe A6.

In het interieur zijn er niet alleen nieuwe kleuren, ook de infotainmentsystemen kregen een update. Het topsysteem gebruikt nu een snellere grafische processor van Nvidia en dankzij LTE-technologie verloopt de datatransfer voor de onlinediensten van Audi connect ook wat vlotter. Ook de veiligheidsuitrusting werd uitgebreid en elke A6 heeft nu Audi drive select aan boord, waarmee je verschillende rijmodi selecteert.

De motoren werden aangepast aan de Euro 6-uitstootnorm en verbruiken tot 22 procent minder dan vroeger. De kampioen op dat vlak is de A6 ultra 2.0 TDI (150 pk) met 4,2 l/100 km (110 g CO2/km). De topversie bij de diesels is de 3.0 TDI biturbo met 320 pk. Om 25 jaar TDI te vieren, plant Audi hiervoor ook een uitvoering met 326 pk die dankzij een tijdelijke boostfunctie zelfs 346 pk levert. Bij de benzines werd vooral de 3.0 TFSI ingrijpend aangepast.

Het vernieuwde A6-gamma (berline en Avant) komt deze herfst op de markt en debuteert over enkele weken op het autosalon van Parijs.