De lijnen van dit concept doen sterk aan de R8 denken. De prestaties laten vermoeden dat een V8- of een V10-motor voor de aandrijving zorgt. Maar onder de kap ligt een elektrische motor die zijn energie uit lithium-ionbatterijen haalt.
Quattro
De auto heeft vierwielaandrijving. Maar in het geval van de e-Tron betekent dit dat er voor elke as een aparte motor wordt gemonteerd. De cijfers zijn veelzeggend: 313 pk, een sprintje van 0 naar 100 km/uur in 4,8 seconden en een topsnelheid van 200 km/uur. De autonomie bedraagt een kleine 250 km. Als je over een speciale laadeenheid beschikt, worden de batterijen in twee uur en dertig minuten weer opgeladen. Met een gewone stekker duurt het zes tot acht uur.
Licht en fijn
Audi heeft heel veel aandacht besteed aan de aerodynamica en maakte de auto erg licht. Hoewel hij bijzonder sportief is, wordt de bestuurder toch aangezet tot een ecologisch verantwoord rijgedrag.. Voor een betere autonomie werd het warmteverlies tot een minimum herleid.