Op het autosalon van Parijs gaat Audi de sportieve versie van zijn A4 voorstellen, de S4. Na de S4 mogen we logischerwijs de RS4 verwachten, maar daar zullen we nog een beetje langer op moeten wachten. De S4 ondergaat wel de wet van het “downsizing”, want hij verliest twee cilinders en een pak cilinderinhoud.
De mechaniek
We moeten dus vaarwel zeggen aan de V8 van
De versnellingsbak is uiteraard een DSG, of nee, toch niet, met onze excuses, het is een S-Tronic (in Audi taal) met zeven versnellingen.
Een gloednieuw differentieel
Het gaat hier om een sportieve Audi, het vermogen wordt dus op de vier wielen overgezet. Toch heeft Audi achteraan voor een nieuw differentieel dat het vermogen, bij het nemen van een bocht, naar het buitenwiel overzet. Hiermee voorkomen ze over- of ondersturing.
Afhangend van het humeur van de bestuurder kan hij kiezen uit drie instellingen : « Comfort », « Dynamic » en « Auto ». De instellingen spelen in op de versnellingsbak, het gaspedaal en het stuur.
Een specifiek design
Het specifiek chassis, dat