20 pk extra zal een gazelle niet omtoveren in een luipaard, maar het is een uitstekende manier om jouw buurman met zijn 'gewone' Audi TT RS de mond te snoeren.

Kleine motoraanpassingen

Vooral onder de motorkap beweegt er wat. Deze Plus-versie gooit 20 pk en 15 Nm extra in de strijd. Niet dat het echt nodig was, maar met 360 pk en 465 Nm aan de krukas zijn wilde prestaties een zekerheid. Toch wordt het de TT niet té heet onder de wielen, want traditiegetrouw monteert Audi vierwielaandrijving. Zoals in de grote tijd van de Groep B-Audi's is de krachtbron (2,5 liter) een vijfcilinder, een pluspunt voor het geluid.

Pijlsnel

Met de specifieke velgen en logo's en de vaste achterspoiler bekent de TT RS Plus meteen kleur. Qua uitvoering is alles mogelijk: coupé of roadster en manueel of automatisch (S-Tronic met dubbele koppeling) schakelen. In deze Plus-variant zijn de prestaties nog snediger: in het beste geval (TT RS Coupé S-Tronic) volstaan 4,1 seconden om 100 km/u te bereiken. De topsnelheid van 280 km/u verpulvert de gewoonlijke grens van 250 km/u.