De nieuwe Audi S5, S6, S7 en SQ8 rijden op diesel. Nu is het de beurt aan de S8 om zijn sportplunje aan te trekken. Hij doet het wel nog steeds op benzine, te weten een 4.0 V8 TFSI biturbo, met 571 pk en 800 Nm. Audi geeft geen sprintcijfers vrij, maar zegt wel dat de S8 een mild hybrid is, met een alternator-starter die gevoed wordt door een 48-voltbatterij. Die geeft wat elektropower bij het vertrekken. De Audi schakelt vier van zijn acht cilinders uit om minder te verbruiken wanneer de motor niet wordt aangesproken.
Aangepast
Standaard staat de nieuwe Audi S8 op 21-duimsvelgen en is hij voorzien van een predictieve adaptieve ophanging. Dan is er nog vierwielaandrijving, een meesturende achteras en een sportdifferentieel. Om het monster tot stilstand te brengen zijn er keramische remschijven als optie. De nieuwe S8 kan ook beschikken over 38 rijhulpsystemen in alle genres.
Ook als lange versie
Wie de 5,17 meter lange berline te klein vindt, kan voor het eerst de S8 kiezen als lange versie. Die is wel alleen voorbehouden voor markten als China, de Verenigde Staten, Canada en Zuid-Korea. Dat maakt van deze Audi meer dan ooit een sportlimousine.