De grootste afzetmarkten voor roadsters en cabrio's zijn niet altijd deze die men zou verwachten. Terwijl Zuid-Europese landen met hun warm klimaat eerder voor airconditioning kiezen, zijn het voornamelijk de inwoners van Duitsland en Engeland die graag met de haren in de wind rijden. Met 183 verkochte Opels Speedster begin juli staat de Belux-markt op de derde plaats wat verkoopsvolume betreft, vlak na voornoemde landen (met respectievelijk 1.137 en 611 stuks) en voor Zwitserland en Frankrijk, twee andere landen waar dit soort wagens traditioneel heel wat aftrek heeft. Speedster-klanten zijn niet in één groep te klasseren: de ene is verzamelaar, de andere houdt gewoon van sportief rijden. Toch hebben ze allemaal één ding gemeen: het zijn steevast echte autokenners. Ze gebruiken hun Opel Speedster om van het mooie weer te genieten of verkennen gewoon zijn dynamisch potentieel in het dagelijks verkeer, net zoals de broers Tambuyser uit Brussel. “We waren op zoek naar een wagen om ons imago van een bedrijf dat zeer snel op de markt inspeelt, kracht bij te zetten. We hebben ons nieuw drukprocédé trouwens Speedster genoemd en we promoten het dan ook met onze twee Opels Speedster die we dagelijks gebruiken voor onze professionele verplaatsingen. We wilden ons onderscheiden door een wagen met een ongeëvenaarde look die bovendien ook uiterst origineel is en heel wat meer rijplezier biedt dan bepaalde andere tweezitters die als reclamemiddel gebruikt worden in onze steden…” Dat vertellen de broers Philippe en Olivier Tambuyser van de firma Pixel in Brussel over hun twee Opels Speedster die ze zich van bij de lancering hebben aangeschaft. “Het feit dat we de wagens dagelijks gebruiken verrast veel van onze klanten en prospecten die we afhalen om onze nieuwe installaties te komen bekijken. Maar afgezien van het feit dat je er geen grote voorwerpen mee kan verhuizen, is de Opel Speedster een schitterende machine om mee te rijden. Hij biedt bergen rijplezier, iets wat de uiterst gesofistikeerde wagens van tegenwoordig niet meer kennen,” besluiten ze. Opel heeft de Speedster in de eerste plaats geïntroduceerd als ambassadeur van de nieuwe merkfilosofie en als imagobooster. Met dergelijke commerciële resultaten staat het dan ook vast dat Opel Belgium alles in het werk zal stellen om de wagen te laten evolueren in functie van de eisen van de klant om zo zijn verhoopt maar ietwat onverwacht succes kracht bij te zetten.