Cadillac blijft de grenzen van stijl en technologie verleggen. Na zijn debuut op het Internationaal Salon van Frankfurt afgelopen herfst, beleeft de Cadillac CTS nu zijn Belgische première op het salon van Brussel. Naast de baanbrekende, volledig nieuwe CTS, zal Cadillac het Autosalon van Brussel ook opluisteren met de Seville voor het nieuwe modeljaar, die voorzien is van een navigatiesysteem met spraakherkenning.
Wanneer hij voor de zomer van 2002 in de Europese toonzalen verschijnt, brengt de Cadillac CTS de gedurfde vormgeving mee die Cadillac in de nieuwe eeuw van de massa zal onderscheiden.
Zijn gebeeldhouwde koetswerk is rank, met pure vormen, scherpe randen en levendige, elkaar kruisende lijnen, gekoppeld aan een korte vooroverhang. Het resultaat is een diamantachtige kwaliteit met een zuivere, verzorgde presentatie. Op die manier is de CTS de klassieke afspiegeling van Cadillacs designfilosofie die voor het eerst werd voorgesteld met de conceptcar Evoq.
CTS is als eerste model gebaseerd op de architectuur van de nieuwe achterwielaangedreven Sigma van General Motors, gekenmerkt door een doorgedreven technologische integratie die borg staat voor uitstekende dynamische prestaties.
Het duurzame onderstel en de volledig onafhankelijke ophanging werden op de Nürburgring in Duitsland streng getest om weggedrag en wendbaarheid te optimaliseren.
De CTS is de eerste Cadillac in meer dan twee decennia die als optie wordt aangeboden met een handgeschakelde versnellingsbak. Dankzij de 160 kW/218 pk sterke 3.2 V6 krachtbron sprint deze versie in slechts 7,4 seconden van 0 tot 100 km/u. De motor levert een maximumkoppel van 300 Nm bij 3400 t/min. De versie met handgeschakelde versnellingsbak bereikt een topsnelheid van 238 km/u. De Europese klanten kunnen ook opteren voor een 2,6-liter V6 van 136 kW/185 pk met een maximumkoppel van 245 Nm bij 3400 t/min. De 2,6-liter V6 met handgeschakelde transmissie bereikt een topsnelheid van 223 km/u.