Het edele Britse merk wijzigt zijn instapmodel. De V8 bestaat nu in een nieuwe variant, die S gedoopt werd en een scherper karakter heeft. Sportiviteit zonder je toevlucht te nemen tot de dure W12? Dat is voortaan perfect mogelijk.
Scherpere stijl
Uiteraard vervalt Bentley niet in arrogantie met grote koetswerkextensies. De constructeur veroorlooft zich wel specifieke 20-duimvelgen, een glanzend zwarte grille, een aerodynamische spoilerlip vooraan en een discrete diffuser achteraan.
Zoals een Britse club
Binnenin vinden we de gebruikelijke materialen zoals hout, leder en chroom. Daar voegt Bentley nog een originele toets bij: “een centrale strook die op unieke wijze contrasteert met het zwarte lederen dak, passend bij de kleur van de voornaamste bekleding”.
Motor
De motor wint 20 pk en komt op een totaal van 528 pk en een koppel van 680 Nm. Hij wordt gekoppeld aan een achttrapsautomaat en de kracht wordt via de vier wielen verdeeld. De prestaties zijn de beste GT’s waardig: 4,5 seconden van 0 tot 100 km/u en 308 km/u topsnelheid. De motor schakelt nog altijd de helft van zijn cilinders uit om een ‘aanvaardbaar’ verbruik te garanderen, van 10,6 l/100 km. Hier blinkt de V8 uit.
Verlaagd
De adaptieve ophanging is nog altijd van de partij, maar werd opnieuw afgesteld en ligt nu 10 mm dichter bij de grond. De kalibratie en dikkere antirolstangen zetten de toon: deze Bentley kan ook prima overweg met bochtige wegen.