François Piette

19 NOV 2010

BMW 6‑Reeks Cabriolet: eerste informatie

Van een verrassing gesproken! BMW onthult de nieuwe 6-Reeks, maar alleen de cabrioversie. Wedden dat het niet lang duurt voor de coupé naar buiten rolt? Tot het zover is, kunnen we ons al vergapen aan enkele leuke verrassingen van deze 2+2.

Kleuren en smaken

Over kleuren en smaken valt niet te twisten, maar de vorige 6-Reeks was wellicht geen toonbeeld van goede smaak. Hij oogde vooraan geslaagd en sportief, maar over de achterzijde waren de meningen erg verdeeld. Het nieuwe model ziet er veel homogener uit en straalt een natuurlijke sportiviteit uit.

Stoffen dak

Terwijl het wereldje van de luxecabrio’s naar een stalen plooidak omschakelt, blijven enkele diehards vasthouden aan een soepel dak. Een stoffen kap heeft dan ook enkele sterke troeven: ze is compact, licht en snel samenvouwbaar. In de nieuwe 6-Reeks kun je het dak trouwens wegklappen tot 40 km/u. Net als bij de vorige versie is de achterruit onafhankelijk van de kap en schuift ze apart naar boven of naar beneden.

Twee motoren, om te beginnen

De 6-Serie wordt in avant-premère voorgesteld in de Verenigde Staten en de eerste motoren zijn ook afgestemd op de Amerikaanse markt. Het gamma start met de 640i die voorzien is van een zescilinder-in-lijn met een voldoende sterk vermogen van 320 pk. Wil je nog meer? Kies dan voor de 650i V8 turbo die 407 pk ontwikkelt.

Aangepast

De 6-Reeks onderscheidt zich doordat hij onder meer zijn ophanging kan aanpassen aan de rijomstandigheden en de wensen van de bestuurder. En dat zelfs standaard. In optie kun je ook zelf ingrijpen op de demping, de actieve torsiestangen en de meesturende achteras. Ook de iDrive-interface werd opnieuw aangepast. Het bijhorende scherm staat nu los van de middenconsole en is beter afleesbaar.
 

Advertentie
Advertentie
Advertentie