Aan het firmament van de sportwagens schittert de BMW M3 door zijn homogeniteit en betovert hij met zijn efficiëntie. In zijn genen draagt hij de stempel van ingenieurs die bezeten zijn door technologie. Zijn schitterende 4-liter V8 maakt een grote indruk. Dit meesterwerkje heeft niet de stem of exuberantie van de V8 AMG, maar klimt vlot boven de 8.000 toeren, een motorfiets waardig. Die krachtbron wordt nu nog efficiënter en schoner. Bovendien krijgt de M3 nieuwe achterlichten met ledtechnologie.
Start & Stop
Wie graag naar het rauwe gerommel van een V8 in vrijloop luistert, heeft een probleem: in stilstand zwijgt de M3 in alle talen. Auto Start Stop schakelt de motor namelijk uit omhet verbruik met acht procent te verminderen. De CO2-uitstoot daalt met 24 gram. Het systeem is zowel beschikbaar met de manuele versnellingsbak als met de automaat met dubbele koppeling en zeven verhoudingen. Het gemiddelde verbruik bedraagt nu 12,4 l/100 km voor de berline en 11,2 l/100 km voor de coupé. De zwaardere cabrio vraagt 0,3 l/100 km meer.
Competition Package
De vierdeurs en de coupé kunnen optioneel van een sportiever onderstel voorzien worden. Door zijn roeping en mindere stijfheid moet de cabrio passen voor deze optie. Het koetswerk komt 10 mm lager te liggen terwijl 19-duimsvelgen en specifiek afgesteld veren en dempers een sportiever rijgedrag garanderen. Om deze aanpassingen te accentueren, voegt BMW er meteen een voor- en achterspoiler in carbon aan toe.