Stijfheid: dat is het probleem van elke cabriolet. Ingenieurs grijpen naar meerdere oplossingen om de structuur te verstevigen van een auto waarvan het dak verwijderd werd. Dat veroorzaakt vaak een aanzienlijk meergewicht. Om dit probleem aan te pakken, gebruikt de M4 Cabriolet edele materialen zoals aluminium en plastic versterkt met koolstofvezel. Toch zet nog 1.750 kg op de weegschaal, 250 kg meer dan de coupé maar 60 kg minder dan de vorige cabriolet.
Het harde plooidak kan bij lage snelheden al rijdend bediend worden, wat een twintigtal seconden duurt.
Motor
De ziel van elke M is uiteraard de motor. Hier vinden we met plezier een drieliter zescilinder-in-lijn, die dankzij drukvoeding 431 pk en een koppel van 550 Nm levert. Gelukkig hebben de turbo’s zijn temperament niet ingetoomd, want hij haalt nog altijd 7.600 tr/min. Op het programma staat een manuele zesbak of een automaat met dubbele koppeling en zeven versnellingen.