Om uw BMW te verpersoonlijken en hem er sportiever uit te doen zien stelt BMW een reeks accessoires voor. Zowel voor het koetswerk, het interieur, het chassis en de motor. De wijzigingen aan de motor en het chassis zijn vooral van toepassing op de 1 en 3 reeks.
 
Koetswerk

Voor de 1 bestaat de aërodynamische kit uit een nieuw voorsteven met een agressiever radiatorrooster. Enkele specifieke elementen in carbon, zoals de achteruitkijkspiegels, achterspoiler (1 en 3 reeks) en een luchtdiffuser achteraan (1 en 3 reeks) zijn ook mogelijk.

Chassis

Laat ons beginnen met de remmen, niet het sterkste punt van BMW. Ze hebben er eindelijk werk van gemaakt om een remsysteem te voorzien met, eindelijk, 6 pistons en grote geventileerde remschijven. Om ze meteen te herkennen heeft BMW ze in het geel geschilderd.

Aan de ophanging werd ook gesleuteld om voor een dynamischer gevoel te zorgen. BMW laat wel weten dat er toch een zeker niveau van comfort bij is overgebleven. Om aan te tonen dat BMW niet zoals alle andere constructeurs is hebben ze ook de vering geel geschilderd.

Tot slot zijn er de velgen. Die zijn in een uiterst licht metaal vervaardigt, wat toelaat om de niet dragende onderdelen van de auto nog lichter te maken. Ze zijn beschikbaar in 18 of 19 duim afmetingen.

Motor

Het zijn de zescilinders in lijn (het handelsmerk van BMW) die van deze wijziging genieten. Er wordt gebruik gemaakt van een nieuwe luchtfilter dat de motor doeltreffender maakt en tegelijk voor een sportiever geluid zorgt.

De uitlaat werd ook herzien met een dubbele uitlaat in chroom. Ook hier wordt het geluid sportiever, maar het blijft discreet.

Interieur

Laat ons beginnen met de zetels, die werden ergonomischer gemaakt en bieden meer steun. Het geheel is afgewerkt met zwarte Alcantara. De “BMW Performance” sportzetels zijn beschikbaar voor de voorzetels van de 1 en 3 reeks.

De vorm van de versnellingspook is nieuw en valt beter in de hand. Het actieveld van de versnellingspook werd 25% kleiner gemaakt dan de “standaard” versnellingspook.

Het stuur kreeg een nieuwe afwerking in Alcantara en ligt aangenaam in de hand. Aan de bovenkant van het stuur zit een klein informatiescherm dat, ondermeer, de olie en watertemperatuur weergeeft, maar ook het gepaste schakelmoment.

Tot slot, werd er hier en daar, zoals op de centrale console en de verschillende deurpanelen, gebruik gemaakt van wat carbon. De pedalen en voetrust zijn in aluminium.