Het was voor niemand geen verrassing meer dat er een nieuwe Adventure versie van de GS zat aan te komen in afwachting van een toekomstige RT. Deze kilometervreter (in theorie althans) komt op ons af met het vallen van de bladeren, en zal ongetwijfeld één van de attracties worden op het aankomende salon van Milaan. BMW komt wel opzetten met een bekend recept voor deze Adventure, een recept dat niemand zal verbazen.
De wijzigingen blijven echter wel niet beperkt tot esthetische ingrepen. Ook de motor onderging enkele aanpassingen om beter overeen te komen met het veronderstelde gebruik van deze machines. BMW Motorrad heeft er ook een bijkomende demping van de vibraties van de motor bij voorzien.
De benzinetank loopt op van 20 tot 30 liter, en bestaat nu volledig uit aluminium. Standaard beschikt de Adventure over een ABS systeem, naast de ASC (anti-slipsysteem) met een "Rain" en "Road" instelling. In optie kan de eigenaar over drie bijkomende motorinstellingen beschikken, zijnde "Dynamic", "Enduro" en "Enduro Pro". Het ESA systeem (semi-actieve ophanging) is ook beschikbaar als optie.
Verder hebben ze de specifieke karakteristieken van de Adventure overgnomen zoals een breed windscherm, bescherming voor de handen, brede voetsteunen en zijdelingse bescherming, naast een uitgebreid aanbod accessoires met, onder andere, de aluminium koffers.