Laten we direct onder de motorkap duiken: daar vinden we een dikke 6.2 V8 met compressor die 640 pk en 855 Nm levert. Goed oor een tijd van 0 tot 96 km/u (60 mijl per uur) in slechts 3,7 seconden. Een beproeving voor de achterwielen, de enige die de auto aandrijven. Gelukkig rust Cadillac zijn bolide standaard uit met een elektronische zelfsper. Voor de transmissie is er steeds een automaat met acht versnellingen.
Chassis
Amerikaanse berlines zijn vaak dragsters, maar worden vaak afgeschud door de Europese rivalen qua weggedrag. Op papier lijkt deze CTS-V nochtans goed gewapend: Brembo-remmen, 25 procent meer stijfheid, adaptieve dempers (Magnetic Ride), verschillende rijmodi (Touring, Sport, Track), …
Nog een paar keer slapen
Zien we de CTS-V op de weg? Ja, maar nog niet meteen. De lancering in de Verenigde Staten is gepland voor het einde van de volgende zomer. Op het Oude Continent moeten we wachten tot het voorjaar van 2016 om kennis te maken.