We blijven de kilometers opstapelen aan het stuur van onze Integra, een Integra dat van een steeds uitgebreidere uitrusting mag genieten. Top case, koffers, verwarmde handvaten als originele onderdelen, en een spatbord achteraan en een bescherming voor de ketting van Rossocromo.
Dankzij de koffers is het feit dat er geen echte koffer onder het zadel zit een minder groot probleem. De Rossocromo behuizing staat garant voor de nodige bescherming van de ketting, rest alleen nog maar en oplossing te vinden voor het invetten van de ketting.
Cameleon
Daar hebben we nu de oplossing voor gevonden met de Cameleon Oiler, een systeem dat de ketting smeert tijdens het rijden. Het monteren van dit onderdeel is niet echt moeilijk, al moet er wel een deel van het koetswerk afgehaald worden.
De bevestiging van de Oiler op de motor gebeurt aan de hand van plastic klemmen. De buis, waarin de olie in opgeslagen wordt, loopt via het kader tot onder het zadel.
Aansluiting
Voor de voeding van de Camelon Oiler maken we gebruik van de bekabeling van het achterlicht. Opgelet, hier moet precies tewerk gegaan worden, snel een koppel klemmen gebruiken is hier uit den boze. Wij raden een soldering aan met een degelijke isolatie. Op de Integra zijn de kabels toegankelijk en goed beschermd, wat het wat gemakkelijker maakt, met een zo goed als onzichtbaar resultaat.
Eens alles aangesloten is moet enkel de tube nog gevuld worden met olie, en het systeem programmeren. Een manipulatie dat amper enkele seconden in beslag neemt.
Klaar!
De ketting zelf insmeren hoeft nu niet langer. Onze ketting ziet er uitstekend uit, goed gesmeerd, ook al zijn er enkele spatjes olie op het achterwiel aan te merken. Iets wat met een juiste afstelling ongetwijfeld vermeden kan worden. Momenteel maken we gebruik van een smeerbeurt van zes of zeven seconden, en dat om de drie minuten. Afspraak binnen enkele weken voor een update!