Voor de invoering van de Car-Pass werden naar schatting 60.000 à 100.000 tellers teruggedraaid per jaar. Maar de controle werpt zijn vruchten af. In 2013 werden nog maar 1.085 gevallen van tellerfraude geregistreerd, dankzij de ondernemingen van de autosector die dagelijks kilometerstanden registreren en meedelen aan de centrale databank. Dit zijn de meest flagrante gevallen: 

1. Volkswagen Bora (1999)

400.180 km minder, van  587.000 naar 186.820

2. Audi A8 (2005)

326.813 km minder, van 506.296 naar 179.483

3. Mercedes E220 CDI (2007)

 314.194 km minder, van  495.650 naar 181.456

4. Mercedes ML280 CDI (2007)

302.188 km minder, van  110.246 naar 412.434

5. BMW 320d (2001)

299.234 km minder, van 480.214 naar 180.980   

6. Audi 80 (1986)

294.205 km minder, van 360.250 naar 66.045

7. Mercedes E220 (1999)

291.344 km minder, van 490.278 naar 198.934

8. Renault Clio (2008)

275.052 km minder, van 397.422 naar 122.370

9. Mercedes E220 (1996)

272.638 km minder, van 382.705 naar 110.067

10. Opel Astra (2002)

250.686 km minder, van  423.793 naar 173.107

Meer interesse uit buitenland

De Car-Pass houdt alleen in België kilometerstanden bij, maar het systeem begint ook bekend te worden in het buitenland. Zo kon de Franse gendarmerie 198 fraudegevallen ontmaskeren en een bende oprollen die zich gespecialiseerd had in de uitvoer van Belgische tweedehandsauto’s naar Frankrijk.