Robin Van den Bogaert

8 APR 2014

Champions League wisselt Ford voor Nissan

Ford is als sponsor van de Champions League voetbal bijna niet weg te denken. Al sinds de start in het seizoen 1992-1993 is het automerk verbonden aan de ploegencompetitie, maar daar komt nu een einde aan.

De eerste Mondeo, de S-Max, de Kuga, de B-Max … : talloze Fords werden de afgelopen 21 jaren via de Champions League in de markt gezet. Maar de bekende reclameboodschap “Deze wedstrijd wordt u aangeboden door Ford” behoort vanaf volgend seizoen tot het verleden. Tijdens de finale op 24 mei in Lissabon onthult Ford nog de nieuwe Mustang, daarna is het voorbij. Ford wil de vrijgekomen miljoenen investeren in nieuwe producten.

Concurrent Nissan maakt handig van de gelegenheid gebruik om die leemte op te vullen. De volgende vier seizoenen wordt Nissan partner, voor het merk de grootste sponsordeal ooit. Ook Heineken, Mastercard, HTC, Gazprom, PlayStation en UniCredit sponsoren de Europese clubcompetitie. Financiële details werden niet bekendgemaakt.

“Europese groei is belangrijk voor Nissan en in UEFA hebben we de ideale partner gevonden voor ons doel om in Europa de grootste Aziatische autobouwer te worden tegen 2016”, zegt Bastien Schupp, vicepresident marketing van Nissan Europe. Momenteel is de koppositie nog in handen van Toyota.

 

Advertentie
Advertentie
Advertentie