De Camaro is zoals een oude Amerikaanse vriendin die, eens ze wat ouder is, nog altijd verleidt met haar short en diepe decolleté. De Camaro coupé kreeg al een facelift, nu slaat de cabriolet dezelfde weg in.
Evolutie
De lijn wordt wat vloeiender en benadrukt de intrinsieke agressiviteit van het model. We verwijzen naar het nieuwe radiatorrooster, de luchthapper op de motorkap en de horizontale achterlichten. Niets om een gat in de lucht te springen, maar zo’n icoon verander je natuurlijk met de nodige omzichtigheid. Onder de motorkap valt niets nieuws te melden, we vinden de aloude 6.2 V8 met 432 pk en manuele versnellingsbak. Een motor die wellicht nog ontwikkeld werd in de tijd van de burgeroorlog.
MyLink
De Camaro is weer bij de tijd en wordt uitgerust met het MyLink-systeem dat een navigatiesysteem omvat en geregeld geüpdatet wordt. Tijd om de prijs te bekijken. Bij wijze van uitzondering is deze sportwagen betaalbaar: Chevrolet vraagt 44.500 euro voor de cabrioversie. De coupé wisselt voor minder dan 40.000 euro van eigenaar.