In Europa was hij nog onbekend, maar de nieuwe generatie van de Chevrolet Malibu wordt op alle continenten tegelijk gelanceerd. Hij vervangt bij ons de Epica, die gebukt gaat onder zijn leeftijd. De Malibu is een grote berline (4,85 meter lang) met een dynamische stijl en een radiatorrooster dat herinnert aan de andere modellen van het merk.
Sportief
Chevrolet heeft vooral gewerkt aan de afstelling van de ophanging en voorziet de grote sedan van een krachtig remsysteem met geventileerde schijven vooraan. Een klinkend antwoord op de kritiek van weleer dat Amerikaanse auto's door de bochten schommelen en slecht remmen.
Vleugje Corvette
In het interieur herhaalt Chevrolet het thema van de dubbele nis, dat geïntroduceerd werd op de eerste Corvettes en vandaag in tal van modellen te vinden is. Het frontpaneel van de autoradio klapt weg met een motortje en dekt een kleine opbergruimte af, ideaal om de douane te verschalken.
Veilig
Om zijn inzittenden te beschermen, gebruikt de Malibu behalve fadingbestendige remmen maar liefst tien airbags. Maar er is meer: een achteruitrijcamera, een systeem dat je op het juiste rijvak houdt en aanrijdingen voorkomt en natuurlijk de gebruikelijke hulpmiddelen zoals een remkrachtverdeler en stabiliteitscontrole (ESP).
Tien motoren
Op het programma staan tien motoren: benzines, diesels en zelfs LPG. Chevrolet geeft nog geen technische details, behalve dat het om vier- en zescilinders gaat, dat er een turbomotor tussenzit in bepaalde landen en dat zowel manueel als automatisch geschakeld kan worden.