Chevrolet gaat in Parijs het Orlando prototype voorstellen. Een prototype op basis van de compacte Cruze berline. Een duidelijke aanwijzing dat Chevrolet van plan is om in de markt van monovolume wagens met zeven plaatsen te investeren. Leefbaarheid en modulariteit zijn de drijfveer achter dit concept. Chevrolet wil met de Orlando de kwaliteiten van een SUV, monovolume en break onder één dak krijgen.

Design

De look van de Orlando, met een breuklijn tussen de motorkap en de voorruit, doet vooral denken aan een SUV design. Een filosofie dat voor een landgenoot, de Dodge Journey, ook werd toegepast. Het geheel ziet er in elk geval meer dan behoorlijk uit. De netjes afgelijnde flanken en wielkasten geven hem zelf een sportief karakter, wat niet gebruikelijk is voor dit marktsegment …

Interieur

De vijfdeurs Orlando beschikt over drie verstelbare rijen zetels. Samen bieden ze plaats aan zeven passagiers. Dit werd mede mogelijk gemaakt door de vrijgevige wielbasis van 2.760 mm en de brede spoorbreedte. Die combinatie geeft recht op een opmerkelijke ruimte, zowel vooraan als achteraan.

Geen verrassingen onder de motorkap

Voor de motor gaat Chevrolet gebruik maken van zijn eigen turbodiesel van 2 liter. Die motor is goed voor 150 pk en 320 Nm koppel. Op het autosalon van Parijs krijgen we ongetwijfeld meet details over dit prototype.