De Amerikaanse autogroep wijzigt zijn merkenstrategie in Europa. In West- en Oost-Europa zal Chevrolet niet langer aanwezig zijn als mainstreammerk. Vandaag wordt Chevrolet, dat de meeste modellen in Zuid-Korea produceert, gepositioneerd als goedkoper alternatief voor merken zoals Peugeot, Ford of … Opel.

Precies om Opel (en het Britse zustermerk Vauxhall) wat meer ademruimte te geven, houdt Chevrolet het voor bekeken. Geen Spark, Cruze of Aveo meer, alleen enkele iconen zoals de Corvette zullen nog verkrijgbaar zijn.  Zo hoopt GM zijn andere merken Opel en Vauxhall meer ademruimte te geven.  Chevrolet heeft in West-Europa nog maar 1,2 procent marktaandeel, tegenover 6,1 procent voor Opel en Vauxhall. Cadillac, het luxemerk van GM, breidt de komende drie jaar zijn gamma en dealernetwerk in Europa uit.

“Win voor alle merken”

“Europa blijft een belangrijke regio voor GM. Het zal profiteren van een sterker Opel en Vauxhall en meer nadruk op Cadillac. Bij Chevrolet kunnen we ons nu focussen op investeringen waar de kans op groei het grootst is”, zegt Dan Akerson, voorzitter en CEO van GM. “Dit is een win-winsituatie voor de vier merken. Het is positief voor autokopers, die wagens zullen kopen van duidelijk gedefinieerde en levendige GM-merken.”

Klantenservice

En wat met de huidige Chevrolet-rijders? “Onze klanten mogen er gerust op zijn dat we garantie, onderdelen en diensten blijven leveren voor hun Chevrolet, ook voor auto’s die tussen vandaag en het einde van 2015 nog verkocht worden”, belooft Thomas Sedran, topman van Chevrolet Europe. Belgische klanten die met vragen zitten, kunnen bellen naar het nummer 0800-58040.