In het modeljaar 2003 wordt de Chrysler 300 M met nieuwe voor- en achterstoelen uitgerust. De auto krijgt ook een hele reeks voorzieningen op het vlak van veiligheid en beveiliging mee, zoals passagiers- en bestuurdersairbags van de volgende generatie, ABS-schijfremmen op de vier wielen met tractiecontrole bij lage snelheden, een diefstalbeveiliging met de Sentry Key® immobiliseereenheid, de noodopening van de koffer vanuit het interieur en de optionele zijdelingse airbags voor de inzittenden voorin. Elke Chrysler 300M is voorzien van een bestuurdersstoel die elektrisch in acht richtingen versteld kan worden en een gepersonaliseerd geheugensysteem heeft. Ook de passagiersstoel is elektrisch verstelbaar. Andere standaardvoorzieningen zijn verwarmde buitenspiegels en een radio met voorinstellingen. “Luxury Group”, het optionele pakket dat in 2003 deel van het aanbod blijft uitmaken, omvat een instrumentenbord dat met echt Californisch notenhout bekleed is, een met hout versierd stuurwiel, buitenspiegels waarvan de stand bij het inschakelen van de achteruit automatisch verandert, en langs de bestuurderskant een buitenspiegel met automatische antiverblinding. Bij dit pakket worden in de plafondconsole ook nog het Electronic Vehicle Information Center (EVIC) en het Tire Pressure Monitor Center ingebouwd (elektronisch informatiecentrum en bandenspanningscontrole). Het motorenaanbod omvat twee V6-benzinemotoren: een 2,7-litermotor met een vermogen van 150 kW (204 pk) en een koppel van 257 Nm, en een 3,5-litermotor met een vermogen van 185 kW (252 pk) en een koppel van 340 Nm. De versnellingsbak AutoStick® die de controle van een handbediende versnellingsbak met het gemak van een automaat combineert, is standaard op de Chrysler 300M. De nieuwe carrosseriekleuren voor de 300M in 2003 omvatten ‘Graphite Metallic’, ‘Deep Lava Red’ en ‘Brilliant Black Crystal’. Het lederen interieur is in drie kleuren beschikbaar: ‘Sandstone’, ‘Taupe’ en ‘Dark Slate Gray’. Het erfgoed van de Chrysler 300M In 1955 onthulde Chrysler een slanke nieuwe auto die aangedreven werd door de Firepower Hemi® , een motor die zijn waarde al bewezen had en nu tot 300 pk opgevoerd was – het ging om de krachtigste seriewagen van die periode in de Verenigde Staten. De Amerikaanse klanten waren er verliefd op. In amper twee jaar had het eerste 300-model zijn dominantie op de nieuwe NASCAR-pistes gevestigd door in 1955 niet minder dan 23 van de 45 races te winnen. Met hun prestaties en stijl veroverden de “Beautiful Brutes” de harten van het publiek. Tevens dwongen ze bewondering af met ontwikkelingen zoals: De standaard ingebouwde Hemi V8-motoren van 300, 340 en 380 pk (1955-58) De voorophanging met torsiestang (1957) De “kogelvrije” differentiëlen met beperkte slip (1958) De handbediende vierversnellingsbakken, de middenconsoles en de toerentellers (1960) De automatische versnellingsbakken die met een druk op de knop bediend werden (1956-1963) De Chrysler 300M wordt in de Canadese assemblagevestiging van de Chrysler Group in Brampton, Ontario, gebouwd.