De Chrysler Group verlengt vrijwillig de garantie op ongeveer 253.000 volumewagens ( 9.989 in België) die Chrysler in het Oostenrijkse Graz gebouwd heeft. Het gaat om exemplaren van de modeljaren 1996 tot en met 2000. Microscopisch corrosie In die voertuigen kan de “clokspring” van de bestuurdersairbag, een mechanisme dat er als een lint uitziet en een constante elektrische verbinding met de bestuurderairbag vormt, microscopisch kleine corrosie vertonen. Dat kan ertoe leiden dat het waarschuwingslampje voor de airbag op het instrumentenbord oplicht en dat de eigenaar onnodig op kosten gejaagd wordt. Een klein percentage auto’s kan een “clockspring” bevatten die ofwel tijdens de assemblage van de auto ofwel tijdens een onderhoudsbeurt beschadigd werd. Die situatie leidt er ook toe dat het waarschuwingslampje oplicht, maar kan tevens de werking van de bestuurdersairbag aantasten. Waarschuwingslampje te controleren Eigenaars doen er goed aan om het waarschuwingslampje voor de airbag te controleren. Als het airbagsysteem naar behoren werkt, licht het waarschuwingslampje op het instrumentenbord gedurende enkele seconden op nadat de auto gestart is, waarna het dooft. Als het waarschuwingslampje normaal werkt, zijn er op dit moment geen andere maatregelen nodig. Als het waarschuwingslampje van de airbag niet naar behoren werkt of als de “clockspring”van de airbag in de toekomst een storing vertoont, zal die gratis vervangen worden. Levenslange garantie Binnen het raam van dit initiatief krijgen eigenaars een levenslange garantie op de “clockspring” van de bestuurdersairbag. De eigenaars zullen per brief op de hoogte gebracht worden.

Source : Chrysler