Op esthetisch vlak is er eerder een evolutie dan een revolutie. Nieuwe bumpers, LED’s en een gewijzigde grille geven de Citroën een nieuwe snoet. Aan het hart van het doosvormige ontwerp werd niet geraakt. Het is immers ook zijn sterkte want wie doet er beter dan de Berlingo met zijn laadvolume van 3 m³?
Aan de binnenkant verwerft de nieuwe Berlingo een aantal technologische toepassingen: een touchscreen van 7 inch, een achteruitrijcamera en het MirrorScreen-systeem dat de applicaties van je smartphone herneemt.
Wat veiligheid betreft kan de nieuweling nu uitpakken met een noodremsysteem bij stadsverkeer en parkeerhulp. Daarnaast doet ook Grip Control zijn intrede: een intelligent antislipsysteem dat van pas komt als je al eens in de modder durft te spelen.
Op motorisch vlak kun je kiezen uit de BlueHDi in al zijn versies (75, 100 en 120 pk), maar enkel de krachtigste variant maakt gebruik van een manuele zesbak.
De uitstoot profiteert van deze nieuwe motorblokken want die klokt af op een resultaat van 109 en 113 g CO2/km.