Naast stijlvolle en moderne nieuwigheden presenteert Citroën op het salon van Parijs ook een heel gewone berline. Hij werd C-Elysée gedoopt en is bestemd voor markten met een groot groeipotentieel, zoals China en Rusland.
Drie volumes
Je zou bijna geloven dat alleen Europeanen houden van vijfdeursberlines met een kofferklep. In de rest van de wereld (zoals in de eerder vermelde landen) wordt een auto vaak gezien als een statussymbool waarvan de uitstraling afhangt van het aantal centimeters. Deze C-Elysée is bijgevolg een auto met drie volumes, een sedan.
De C-Elysée werd specifiek ontworpen voor markten met moeilijke rijomstandigheden. De bodemhoogte en -bescherming, de banden en de stevige structuur werden hierop afgestemd.
Vooral benzinemotoren
Op het programma staan twee benzinemotoren, de volledig nieuwe VTi met 72 pk (die 5 l/100 km en 115 g CO2/km belooft) en de VTi 115. Deze twee krachtbronnen kunnen gekoppeld worden aan een manuele of automatische versnellingsbak. Als diesel schuift Citroën de HDi 92 naar voren, goed voor 4,1 l/100 km en 108 g CO2/km.