Met enkele goed doordachte aanpassingen laat Citroën de C4 Picasso en Grand Picasso evolueren. Grote revoluties staan niet op het programma, maar de C4 is nu wat meer bij de tijd dankzij leds en een lager verbruik. Maar dat zijn niet de enige nieuwigheden.
Front
De C4 Picasso en de Grand C4 Picasso nemen dezelfde nieuwe neus aan. Behalve het nieuwe merklogo krijgen de monovolumers dagverlichting met de onvermijdelijke leds in de voorbumper.
Op de C4 Picasso kun je in optie kiezen voor de Black Top: zes mogelijke kleuren voor het dak in combinatie met zijstijlen in glanzend zwart. Nog altijd op de C4 Picasso zien we achterlichten met een nieuwe zwarte rand.
Tot slot worden de deurgrepen bij de Exclusive-versie afgewerkt met een chromen biesje, terwijl ook de bekleding van de stoelen en de deurpanelen nieuw is.
e-HDI
De grootste verandering vinden we onder de motorkap. De 1.6 HDI met de gerobotiseerde BMP6-versnellingsbak wordt voorzien van het e-HDI-systeem. Dat bestaat uit een intelligent start-stopsysteem, waarbij de alternator ook dienst doet als startmotor. Dat moet snelle en stille herstarts garanderen. Het verbruik van de C4 Picasso daalt tot 4,8 l/100 km (125 g CO2/km) en 5 l/100 km (130 gr CO2/km) voor zijn grote broer, de Grand C4 Picasso.