Bij Dacia wordt het motoraanbod uitgebreid met benzinemotoren, enkele motoren op LPG, bio-ethanol en een motor met een kleinere cilinderinhoud.

Logan

Twee motoren van de Logan, de 1.4 van 75 pk en de 1.6 van 90 pk zijn nog uitgerust met 8 kleppen en kunnen vanaf nu van een LPG-installatie voorzien worden. Het resultaat is een daling van de CO2 uitstoot met 12%. En uiteraard daalt ook de uitstoot van andere schadelijk gassen.

Sandero

De basismotor van de Sandero, de 1.4 liter, kan nu ook op LPG rijden. De 1.6 van 90 pk kan dan weer van bio-ethanol gebruik maken. In dat geval stoot de Sandero slechts 130 gr/km uit, genoeg om in sommige landen van een fiscaal voordeel te kunnen genieten. Spijtig genoeg zijn er in België nog steeds geen tankstations met E85 brandstof.

1.2 16v

Verder krijgen de Logan en de Sandero een motor die we eerder al in de Twingo zagen, Het is een kleine 1.2 l van 75 pk diegemiddeld 5.9 liter/100 km verbruikt terwijl de CO2 uitstoot 139 gr/km bedraagt. Het bijzondere aan deze motor is zijn laag stationair toerental dat slechts 650 tr/min bedraagt en dat zijn toch goed 100 toeren minder dan op de andere modellen.