De Hyundai i40 werd in 2011 gelanceerd en heeft er nu dus iets meer dan zeven dienstjaren op zitten. Maar de Koreanen sturen hem nog niet op pensioen. Hyundai geeft hem zelfs nieuwe motoren zodat hij zijn carrière in het WLTP-tijdperk kan voortzetten.
Van 1.7 naar 1.6
De 1.7 CRDi maakt plaats voor een nieuwe 1.6 Smartstream. Die is er in twee vermogensversies: een instapversie met 115 pk (280 Nm) in combinatie met een manuele zesbak, en een versie met 136 pk (320 Nm) en zeventrapsversnellingsbak met dubbele koppeling (7DCT). De enige benzineversie is de 1.6 GDI met 135 pk.
Facelift
De i40 en i40 break krijgen ook een lichte botoxkuur, met vooral de komst van de nieuwe “cascading grille” die de recentere Hyundai-modellen ook hebben. Nieuwe 18-duimsvelgen vullen het velgaanbod met 16- en 17-duimers aan. Ten slotte is er nog een automatische noodremhulp.