Kawasaki gelooft er vast in en benoemt zijn laatste opus «Transcontinentale Supersport». En inderdaad, de 1400 GTR ziet er goed geboren uit, daar hij zijn inspiratie en zijn talrijke elementen vanuit de ZZR 1400 haalt. De hoog prestaties leverende 1400 motor geniet van een distributie met variabel programma, bewijs van een goed gevuld koppel bij gemiddeld regime en dus met een uitzonderlijk acceleratievermogen. Net zoals de motor, werd het raamwerk van de GTR overgenomen van de ZZR1400. Enkele wijzigingen werden aan het rijcomfort gebracht alsook aan het toebehoren. De rijhouding werd eveneens aangepast. Maar dé grote wijziging betreft de transmissie met Tetra-Lever nokkenas, onmisbaar op een GT. De nieuwe GTR beschikt natuurlijk over alle kenmerken van een héél grote toerisme machine. Onder andere, de elektrische regelbare voorruit, de standaard voorzien bagage, de sensor ter bandendrukte, het KI-PASS systeem (Kawasaki’s Intelligent Proximity Activation Start System) die het allereerste intelligent startsysteem is van zijn categorie, alsook een stopcontact onder het dashboard. Aangezien ons groot rijplezier die wij met de ZZR ondervonden, laten we wedden dat deze GTR gemakkelijk zijn plaats zal vinden in het pantheon van de Grand Tourismo…