De marketingmogelijkheden voor de Land Rover Defender lijken eindeloos. De laatste vondst? Een pralinelijn rond de Britse 4x4. Dat initiatief komt voort uit een samenwerking tussen de constructeur en de Brugse chocolatier Dominique Persoone, eigenaar van The Chocolate Line.
Die nodigde vier grote chefs uit (Sergio Herman, Jonnie Boer, David Martin en Gert De Mangeleer) om vijf verschillende Defender-pralines uit te werken. De vier sterrenchefs zijn overigens allemaal gelukkige eigenaar van een Land Rover en fervente ambassadeurs van het merk.
David Martin, de Belgische chef van La Paix en Bozar Brasserie zocht als grote Japan-fan inspiratie in het land van de rijzende zon. In zijn praline zit dus miso en Okinawazout. De Nederlander Sergio Herman (The Jane in Antwerpen en Pure C in Cadzand) koos voor een smeuïge combinatie tussen het aromatische karakter van sakura en licht gezouten caramel. Jonnie Boer (De Librije in Zwolle) ging voor gin om zijn chocolade smaak te geven, terwijl Gert De Mangeleer (Jan Hertog in Zedelgem) voor gefermenteerde rijst en groene thee koos. En Dominique Persoone zelf? Die creëerde een gele praline met melkchocolade, praliné en limoen.Ontdek meer inzichten
Land Rover