Na de lancering van de BMW C1 in de lente van 2000 en van de C1 200 in de lente van 2001, ondergaan de twee C1-modellen voor modeljaar 2002 slechts kleine veranderingen. Maar aangezien nagenoeg alles nog verbeterd kan worden, ondergaat ook het C1-gamma voor jaargang 2002 enkele kleine evoluties ter optimalisering van de bescherming tegen wind en weersomstandigheden. Om de bescherming tegen de weersomstandigheden nog te verbeteren, is het profiel van de voorste dakstijlen vooraan voorzien van een diepere goot, die een betere bescherming van de bestuurder biedt tegen het binnendringen van water dat langs de voorruit naar beneden loopt. Bovendien krijgt de spoiler achteraan een andere vorm en afmetingen om te voorkomen dat regenwater onder invloed van aerodynamische fenomenen de bestuurder zou natspatten. Een aerodynamisch pack dat in optie wordt aangeboden, bestaat uit twee aerodynamische profielen in plexi die op de voorruitstijlen aangebracht worden en uit een windscherm achter de hoofdsteun. Die aerodynamische profielen optimaliseren op een doeltreffende manier de luchtstroom rond het voertuig en voorkomen dat hinderlijke luchtstromingen in de bestuurdersruimte zouden ontstaan, terwijl het windscherm het ontstaan van luchtstromingen op het niveau van de nek tegenhoudt. Het akoestisch pack is bedoeld om het motorgeluid te filteren en wordt vanaf nu in de standaarduitrusting opgenomen. Het bestaat uit negen geluidswerende elementen onder de bestuurdersstoel, een bedekking over het geheel van de motorswingarm, een gewijzigd spatbord over het achterwiel, een scherm over het alternatordeksel en een grotere radiator voor de C1 200. Bron : BMW