1. 2 of 4
De plug-inhybridetechnologie zorgt voor vierwielaandrijving. In de topversie Hybrid4 zorgt een elektromotor op de achteras ervoor dat de normaal voorwielaangedreven Peugeot-SUV er ook met vierwielaandrijving is. De Hybrid4 is niet de enige versie. “3008 Hybrid” is de naam van de klassieke voorwielaandrijver.
2. 225 of 300
Onder de motorkap zit de 1.6 turbobenzine van PSA. Die produceert 180 pk in de Hybrid en 200 pk in de Hybrid4. Het gecumuleerde vermogen bedraagt daardoor respectievelijk 225 en 300 pk.
3. 11,8 of 13,2
De Hybrid heeft een batterij van 11,8 kWh, de Hybrid4 een van 13,2 kWh. Dat levert volgens de WLTP-cyclus een elektrisch rijbereik op van ongeveer 50 kilometer.
4. 110
De elektromotor die Peugeot gebruikt, produceert 110 pk. Alle hybride 3008-modellen hebben hem geplaatst in de buurt van de achttrapsautomaat. De Hybrid4 heeft zijn tweede elektromotor op de achteras.
5. 6,5
Met zijn drie motoren accelereert de Peugeot 3008 Hybrid4 even sterk als een sportwagen: 0-100 km/u duurt volgens de Fransen amper 6,5 seconden.
6. 3
De cockpit van de 3008 wordt aangepast aan de hybridetechnologie. Op het dashboard vervangt een “powermeter” de klassieke toerenteller. Die bestaat uit drie zones: ECO (voor een energiezuinige rijstijl), POWER (dynamischere rijstijl) en CHARGE (energierecuperatie).
7. 43.000 tot 53.000
Al die technologie komt natuurlijk met een prijs. De CO2-uitstoot ligt onder 50 g/km, waardoor de 3008 fiscaal interessant is voor professionele rijders, maar de hybridetechnologie doet de prijs van Peugeots SUV wel stevig stijgen. De exacte prijzen voor ons land kennen we nog niet, maar in Frankrijk begint hij vanaf € 43.800. De Hybrid4, die er alleen in de uitvoering GT is, kost minstens € 53.800.