De Duitse krant Der Spiegel kon een intern document van VW inkijken waarin expliciet wordt gemeld dat managers en kaderleden geen elektrische dienstwagen meer kunnen bestellen. Dat is vreemd, want Volkswagen wil net een voortrekkersrol spelen in de elektrische transitie en had zijn managers in augustus 2020 nog gevraagd om het goede voorbeeld te geven door enkel nog EV’s als dienstwagen te kiezen. Wat is dan de reden achter deze bocht van 180 graden?

Levertijden

Heel eenvoudig: de productie van elektrische auto’s bij VW kan de vraag niet bijhouden en de leveringstermijnen voor klanten lopen te hoog op. Daarom moeten de eigen personeelsleden nog even wachten. Ze mogen wel nog een nieuwe dienstwagen bestellen, maar dat moet dan een auto met een verbrandingsmotor zijn, al dan niet gekoppeld aan hybride technologie. Van de elektrische berline ID.3 zijn al 100.000 exemplaren besteld sinds zijn lancering eind 2020 en in Duitsland alleen al zijn van de ID.3 en de SUV ID.4 samen meer dan 55.000 stuks verkocht.

?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail: